MediaGuru: Combining Marketing + HR | It works

Reels: dé manier om als KMO duizenden mensen te bereiken.

Dat sociale media belangrijk is hoeven we je niet te vertellen. Dat je leuke foto’s met lachende gezichten moet posten is ook alom geweten. Maar dat reels de nieuwste manier is om als KMO via sociale media duizenden gebruikers te bereiken is wel interessant om te vertellen.

Reels, dé nieuwste manier om duizenden mensen te bereiken.

Mediaguru reels op Instagram

Reels, korte video’s op Instagram, bereiken zeer veel gebruikers zonder een extra advertentie budget te moeten investeren. Zoals op de foto zichtbaar is het mogelijk met een eenvoudige video honderden likes en duizenden views te krijgen. De reden hierachter is meerledig.

Ten eerste zorgen video’s voor een veer persoonlijkere connectie tussen de content creator en de gebruiker. Dit zorgt ervoor dat gebruikers meer en langer kijken dan naar gewone, eenvoudige foto’s.

Ten tweede pusht Instagram deze video’
s naar meer gebruikers om ervoor te zorgen dat content creator (bedrijven, influencers, …) meer posten op Instagram om zo de gebruikers van Instagram op de applicatie te houden en weg van andere apps zoals TikTok.
Ten derde zijn mensen lui, zeker online. Gebruikers willen zoveel mogelijk informatie verzamelen zonder er moeite voor te doen. Video is natuurlijker wijze de keuze om informatie te krijgen in plaats van lange teksten of stilstaande beelden.

Het resultaat? Reels bereiken zeer veel mensen zolang je weet hoe je reels moet maken zodat het juiste publiek aangesproken wordt.

Hoe maak je goede reels?

Een aantal zaken zijn belangrijk te onthouden.
1. Zorg ervoor dat je de aandacht van gebruikers meteen vastgrijpt, op deze manier stoppen ze met scrollen.
2. Eens gestopt met scrollen moeten ze genoeg informatie krijgen, zodat ze blijven kijken. Zorg dus voor genoeg afwisseling tussen beelden en de informatie dat je deelt.
3. Laat beelden zien dat gebruikers normaal niet zien. Denk aan behind the scenes of een productie proces. Dit soort reels werken zeer goed aangezien gebruikers deze informatie nergens anders krijgen.

Elke start is moeilijk maar vertrouwen het proces.

Starten met reels lijkt vaak zeer moeilijk met veel grote vraagtekens maar het is een proces. In het ergste geval verwijder je alles en begin je opnieuw.
Hou niet te hard vast aan de tekst die je op voorhand gemaakt hebt want dat zorgt voor stijf- en onpersoonlijkheid. Het beste dat je kan doen om te starten is een paar keer de video opnemen en meteen verwijderen. Na de eerste probeersels zal je zelf merken wat wel en wat niet werkt voor jou, wat het eindresultaat veel beter zal maken. Stel dat je er toch niet uit geraakt, dan kunnen wij steeds helpen.

Stuur gerust een bericht naar info@mediaguru.be voor meer info of hulp.

 

Spotted you seen a mistake? Be sure let us know via info@mediaguru.be. Thanks!

Hoe kunnen wij jou helpen?

Boek een meeting en vertel het ons.

Bij MediaGuru begrijpen we de uitdagingen waarmee KMOs worden geconfronteerd in hun wervingsproces. Onze oplossingen op maat voor werving en selectie in het KMO zijn gericht op het stroomlijnen en versnellen van het wervingsproces, zodat de perfecte match wordt gevonden.

nl_BE

Get your quote for weekly candidates

20