MediaGuru: Combining Marketing + HR | It works

Gemakkelijk gezien worden dankzij reacties op posts van connecties

Op sociale media is het heel belangrijk je content af te stemmen op je doelgroep om zo reactie uit te lokken en een connectie op te bouwen. Maar dat is niet de meest efficiënte manier om werkelijk reacties uit te lokken van je volgers of connecties. In deze post lees je wat je kan doen om gezien te worden en meer reacties uit te lokken.

Actief interageren met je connecties op LinkedIn.

Post LinkedIn met reactie
Voorbeeld van reactie op post om naamsbekendheid bij doelgroep te creëren.

Het doel van marketing is gezien worden met de juiste boodschap bij het juiste doelpubliek. Dankzij sociale media is het nog nooit zo gemakkelijk geweest om met jouw doelgroep ik contact te staan en de connectie te vergroten en verbeteren.
Op LinkedIn bijvoorbeeld, kies je zelf wie je toelaat in je netwerk. Met andere woorden je kiest wie jouw posts ziet en wiens posts jij ziet. De makkelijkste manier om zichtbaar te

zijn bij jouw doelpubliek, als gevolg van je eigen connecties kiezen, is reageren op de posts van jouw connecties.

Reageren op posts heeft een aantal voordelen. Ten eerste krijgt jouw connectie een notificatie telkens je een reactie achterlaat. Hij of zij ziet dus jouw naam letterlijk op het scherm verschijnen (als je over naamsbekendheid spreekt dan wordt het niet beter dat dit 😉)

. Ten tweede deel je op deze manier inzichten en/of kennis dat jouw connectie mogelijks niet heeft maar wel nuttig acht. Dit zorgt ervoor dat je connectie in gesprek kan treden, je erkent als expert en later mogelijks contact opzoekt indien jouw expertise noodzakelijk is. Als laatste voordeel zorg je met reacties niet enkel voor naamsbekendheid bij jouw connecties maar ook bij andere gebruikers (lang leve sociale media).

Welke kanalen kies je om te
reageren op posts?

Het kanaal waarop je deze manier van connecteren toepast is niet zo belangrijk. Het belangrijkste is dat je de juiste mensen bereikt met de juiste boodschap. Instagram kan voor bedrijven dat voornamelijk focussen op B2C zeer nuttig zijn om in contact te staan met hun beste klanten. Zo kan je ook Facebook gebruiken om via je persoonlijk profiel professionele tot persoonlijke contacten om te vormen.
Alle kanalen of platformen zijn opties om dit soort interacties uit te voeren maar niet elke reactie is een goede.

Wat zijn goede reacties voor goede naamsbekendheid?

Het is belangrijk te onthouden dat dit type marketing een zeer directe vorm van connecteren is. Hier is het belangrijk dat je niet focust op jezelf maar op de andere persoon. Het mag op geen enkele manier en geen enkele moment lijken dat je iets aan het verkopen bent. De hele bedoeling is dat de andere persoon er beter van wordt en het waardeert dat je tijd en moeite steekt in jouw kennis/visie delen.
Het doel is steeds om waarde te delen. Je hoeft niet altijd de meest interessante of slimme reactie te plaatsen. Soms is een grappige opmerking of ook voldoende.

Zoals alles bij marketing moet je testen wat werkt voor jouw doelgroep en voor jezelf. Het belangrijkste is ermee starten en optimaliseren doorheen de tijd.

Mocht je nog vragen hebben, stuur dan gerust een mail naar info@mediaguru.be

Spotted you seen a mistake? Be sure let us know via info@mediaguru.be. Thanks!

Hoe kunnen wij jou helpen?

Boek een meeting en vertel het ons.

Bij MediaGuru begrijpen we de uitdagingen waarmee KMOs worden geconfronteerd in hun wervingsproces. Onze oplossingen op maat voor werving en selectie in het KMO zijn gericht op het stroomlijnen en versnellen van het wervingsproces, zodat de perfecte match wordt gevonden.

nl_BE

Get your quote for weekly candidates

20